عبور زوار اربعین، برکات بسیاری را برای کرمانشاه در پی دارد / زوار 7 استان کشور از طریق خسروی به کربلا می روند

نوشته شده توسط:داود رزم | ۰ دیدگاه

 

استاندار کرمانشاه گفت: فراهم شدن امکان عبور زوار اربعین از مرز خسروی یک سعادت بزرگ است که برکات کوتاه مدت و بلندمدت فراوانی را نصیب کرمانشاه می کند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ این مقام عالی استان در نشست ستاد اربعین در گمرک خسروی اظهار داشت: وزیر کشور عراق چندی پیش سفری به ایران داشت. در نشست مشترکی که در حضور وزیر کشور برگزار شد، توافقات لازم بین طرفین برای عبور مناسب زوار صورت پذیرفت و به امضای طرفین رسید.

استاندار کرمانشاه گفت: براساس این توافق نامه، خسروی به عنوان یکی از مرزهای عبور زوار اربعین مشخص شد.

این مقام عالی استان عنوان کرد: فراهم شدن امکان عبور زوار اربعین از مرز خسروی یک سعادت بزرگ است که برکات کوتاه مدت و بلندمدت فراوانی را نصیب کرمانشاه می کند.

وی تصریح کرد: امروز اگر مشهد از یک اقتصاد پویا برخوردار است و درآمد سرانه اش از تهران نیز بالاتر است به برکت حضور امام رضا (ع) است و امیدواریم به برکت قرار داشتن در مسیر کربلا شاهد یک رونق چشمگیر در کرمانشاه باشیم.

دکتر رازانی ادامه داد: امیدواریم دوباره مرز خسروی به همان دورانی بازگردد که عبور زوار از این مسیر تاریخی رونق داشت.

استاندار کرمانشاه عنوان نمود: طبق برنامه اعلام شده از سوی ستاد اربعین کشور، امسال زوار 7 استان کشور شامل: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، کردستان و کرمانشاه از مرز خسروی گذر می کنند.

این مقام عالی استان بیان کرد: علاوه بر بخشی از زوار ایرانی، طبق هماهنگی های به عمل آمده زوار دیگر کشورهای خارجی نیز امسال از مرز خسروی و شلمچه عبور می کنند.

وی افزود: بر اساس پیش بینی ها در اربعین امسال احتمالا شاهد عبور حدود 500 هزار نفر از زوار ابا عبداله الحسین (ع) از مرز خسروی خواهیم بود.

دکتر رازانی با اشاره به اینکه از مدت ها قبل بر اساس اولویت بندی ها، فعالیت های جدی برای آمادگی میزبانی از این حجم از زوار آغاز شده است در ادامه عنوان کرد: اولین مرحله در این زمینه آماده کردن پارکینگ در 5 نقطه قصرشیرین است که کار آماده سازی 3 پارکینگ توسط یگان های ارتش در منطقه انجام داده است. دو مکان دیگر توسط شهرداری آماده شده و دو مکان نیز از قبل مهیا شده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شده که فضا برای پارک 50 هزار خودرو آماده شود.

وی افزود: کار نصب روشنایی برای پارکینگ ها و معابر نیز در حال انجام است. روشنایی معابر از خسروی تا قصرشیرین توسط شرکت توزیع برق کاملاً آماده شده است و عملیات اجرایی نصب روشنایی پارکینگ ها نیز انجام می شود.

این مقام عالی استان اظهار داشت: سازمان حمل و نقل و راهداری استان نیز عملیات روکش آسفالت سرپل ذهاب تا قصرشیرین و خسروی را بر عهده گرفته و قسمت عمده ای از آن انجام شده اند و همچنین دوربرگردان هایی که باید در خروجی های قصرشیرین و در محل های پارکینگ ها اجرا شود را انجام داده اند.

وی تصریح کرد: هم اکنون فعالیت های گسترده ای در منطقه به وجود آمده و کارها به شکل منظم در حال انجام است. خوشبختانه خسروی یک گمرک رسمی آبرومند است و شهر قصرشیرین نیز از توان خدماتی و رفاهی خوبی برخوردار است.

دکتر رازانی عنوان کرد: 6 استان دیگر هم که معین ما هستند برای دایر کردن موکب و کمک به تغذیه و اسکان زوار اربعین اعلام آمادگی کرده اند و به زودی به منظور هماهنگی بیشتر با استانداران این استان ها در ارتباط خواهیم بود.

 استاندار کرمانشاه ادامه داد: تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا در اولین سال پس از بازگشایی خسروی، یک میزبان موفق برای زواراربعین حسینی باشیم.

دکتر رازانی صبح امروز در قالب یک سفر کار وارد شهرستان قصرشیرین شد و در ابتدای این سفر کاری 15 کیلومتر بزرگراه مسیر راه کربلا با اعتبار 350 میلیارد ریال با حضور استاندار کرمانشاه در شهرستان دالاهو به بهره برداری رسید.

 همچنین آیین بهره برداری 5 طرح عمرانی با سرمایه گذاری 334 میلیارد ریال اعتبار  با حضور استاندار کرمانشاه در شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

استاندار ابتدا سامانه آبیاری تحت فشار کلاسیک ثابت در 65 هکتار زمین در روستای صید احمد از توابع این شهرستان را افتتاح کرد. برای اجرای این طرح شامل استخر ذخیره آب 2 هزار متر مکعبی و خط لوله یک هزار و 50 متری با اشتغالزایی 30 تن، در مجموع 12 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

همچنین عملیات اجرایی مرحله دوم این طرح به مساحت 85 هکتار با 17 میلیارد اعتبار در قصرشیرین از دیگر طرح هایی بود که دکتر رازانی آن را افتتاح کرد.

استخر سرپوشیده دانش آموزی به مساحت یک هزار متر مربع دیگر طرحی بود که با حضور استاندار کرمانشاه افتتاح شد که برای احداث آن 270 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبری و استانی هزینه شد.

همچنین امروز با حضور این مقام عالی استان روشنایی مسیر قصرشیرین به خسروی به طول 15 کیلومتر با پنج میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ستاد اربعین به بهره برداری رسید.

توقفگاه خودرو ویژه زائران اربعین حسینی و همچنین روشنایی خط 20 کیلو ولت این توقفگاه به مساحت 145 هکتار و با 30 میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح هایی بود که دکتر رازانی استاندار عملیات اجرایی آن ها را کلید زد. با افتتاح و راه اندازی این طرح ها در مجموع برای 53 تن از افراد جویای کار شغل ایجاد شد

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

themedesigner511.2 <-ptitle-> <-meta->
 

خوش آمدید : <-cuser->
پنل کاربری | خروج از سیستم
vcppollنظرسنجی
<-q->

<-option-> <-ctext->

+ مشاهده نتایج


vcpadminsنویسندگان
blockright2بلوک سبز
<-bcontent->
blockright3بلوک آبی
<-bcontent->

  topblock1بلوک بالا
<-btitle->
<-bcontent->
vcpflasttopicsآخرین ارسال های تالار
آخرین ارسال های تالار
هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-fptitle-> <-fpreps-> <-fpvisits-> <-fpopener->
<-title->
<-content->

:: ادامه مطلب:: لینک ثابت
مطالب مرتبط :
:: <-reltitle->
نویسنده : <-w->
تاریخ : <-pdate->
بازدید : <-visits->
نظرات : <-ncmts->
پیام سیستم
هیچ مطلبی در این صفحه وجود ندارد .
<-pncmts-> دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-cname-> مدیر سایت در تاریخ : <-cdate-> - - گفته است :
<-ctxt->
پاسخ شما : <-crep->

هیچ نظری برای این مطلب وجود ندارد ! اولین نفر باشید ...

دیدگاه خود را به ما بگویید

نظر شما :

#captcha#

botblock1بلوک پایین
<-btitle->
<-bcontent->