استاندار کرمانشاه: شوراها برای انتخاب شهردار عجله نکنند

نوشته شده توسط:داود رزم | ۰ دیدگاه

 

استاندار کرمانشاه گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر در انتخاب شهردار عجله نکنند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دکتر اسداله رازانی در گردهمایی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان که امروز در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی ها ارائه مطالب مهم به اعضای شوراها می باشد تا با کسب موضوعات ضروری بهتر به انجام وظیفه بپردازند.

وی با اشاره به شروع بکار فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در چند روز آینده اظهار داشت: یک شروع خوب موجب ارتقاء موفقیت در کارها می شود لذا امیدواریم اعضای شوراهای اسلامی در استان کرمانشاه با یک شروع و ادامه فعالیت های خوب اثرات مهمی را ایجاد کنند.

استاندار کرمانشاه در این گردهمایی به فرمایشات حضرت علی(ع) مبنی بر توجه به بیت المال و رعایت صرفه جویی اشاره کرد و  گفت: بنا به فرمایش امیرالمومنین علی(ع) بیت المال مسلمین تحمل ضرر را ندارد لذا مسئولین در انجام کارها و برنامه های خود حتماً باید توجه به رعایت هزینه ها در بیت المال و همچنین توجه به صرفه جویی را سرلوحة کاری خود قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود کارکرد شوراها را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه 7 اصل در قانون اساسی مربوط به شوراها است، اظهار داشت: قانون اساسی که ثمره حرکت تاریخی این کشور به سمت دمکراسی خواهی است برای رای مردم و اداره جامعه به دست مردم ارزش ویژه ای قائل شده و به نوعی شوراها بخشی از ثمره این حرکت تاریخی است لذا برای حفظ این دستاوردها که کشور متحمل صدمات زیادی شده همگی باید برای پاسداشت آن تلاش کنیم و بویژه شوراها با خوب کار کردن می توانند نقش بسیار مهمی در حفظ این دستاورد ارزشمند داشته باشند.

 

دکتر رازانی با اشاره به شکل گیری شوراها در کشور از حدود 20 سال پیش،  وجود جنگ و مشکلات اولیه انقلاب را دلیل به تاخیر افتادن شکل گیری این نهاد مردمی عنوان کرد و بیان داشت: همه باید کمک کنند تا جایگاه این حرکت جمهوری خواهی در کشور ارتقاء پیدا کند و ما در استان کرمانشاه به عنوان نماینده دولت تمام تلاش خود را برای ارتقاء این جایگاه بکار گرفته ایم تا شوراها که یک حرکت مردمسالاری است، بیشتر و بهتر در جامعه نهادینه گردد.

استاندار کرمانشاه گفت: در هر پست و جایی که هستیم مسئولیت داریم این حرکت مهم و اساسی را تقویت کنیم تا شوراها که نقش بسیار خطیری در بهبود وضعیت جامعه به عهده دارند، کارکردشان ارتقاء پیدا کند.

دکتر رازانی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به امانتداری را از وظایف مهم اعضای شوراها عنوان کرد و افزود: در زمان تبلیغات هر فردی که کاندیدای شورا می شود، تلاش دارد که خود را امانتدار و امین معرفی کند تا مردم به وی رای دهند لذا باید تلاش شود تا این نوع ویژگی ها تا پایان دوران مسئولیت همراه فرد انتخاب شده باقی بماند و مردم در عمل چنین رویه ای را از اعضا مشاهده کنند.

استاندار کرمانشاه خطاب به حاضرین جلسه گفت: مواظب باشید که این امانتداری را تا پایان مسئولیت حفظ کنید تا از یکسو به این مسیر دمکراسی خواهی که در کشور شکل گرفته، لطمه ای وارد نشود و از سوی دیگر خیانتی هم به دین صورت نگیرد.

وی در ادامه توجه به عملکرد و فعالیت شهرداران از سوی شوراهای اسلامی شهرا را مورد تاکید قرار داد و گفت: اعضای شوراها دقت کنند که در انتخاب شهردار مگر در جایی که اضطرار وجود دارد عجله نکنند بلکه عملکرد ها را به دقت مورد بررسی قرار دهند و اگر به این نتیجه رسیدند که عملکرد شهردار مثبت بوده فضا را برای ادامه فعالیت چنین شهرداری فراهم کنند.

دکتر رازانی بیان داشت: ما قطعاً فعالیت شوراها را با دقت مورد بررسی قرار خواهیم داد و با مشاهده اعضای شورای فعال و پویا همکاری ما با چنین شورایی بیشتر و گسترده تر خواهد شد و این موضوع به نفع امورات شهر و شهرداری خواهد بود.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود توجه به تصویب مصوبات توسط اعضای شورای شهرها برای مغایرت نداشتن با قانون  را مورد تاکید قرار داد وگفت: اعضای شورا تلاش کنند تا مصوباتی در شوراها داشته باشند که مغایرتی با قانون نداشته باشد زیرا  اگر مغایرت داشته باشد در فرمانداری و سپس در شورای حل اختلاف استان این مغایرت ها بررسی و مطابق با قانون رد خواهد شد و ما در جلسات شورای حل اختلاف به دقت تلاش در اجرای قانون را داریم و خود را ملتزم به مر قانون می دانیم.

دکتر رازانی همچنین اعضای شوراها را به تلاش بیشتر در شهرهای کوچک و جمعیت کمتر به منظور جلوگیری از مهاجرت به کلان شهر کرمانشاه فراخواند و گفت: کرمانشاه یک کلان شهر است و 50 درصد از جمعیت استان در این شهر متمرکز است و فاصله جمعیتی آن با اسلام آباد و دیگر شهرها بسیار زیاد است لذا شوراها در کل استان باید طوری برنامه ریزی کنند که انگیزه برای مردمان شهرهای کوچک جهت مهاجرت به کرمانشاه ایجاد نشود.

وی در پایان سخنان خود گفت: از دو سال گذشته تلاش کردیم که اعتبارات در شهرهای استان تقویت شود و این رویه را ادامه خواهیم داد و  اعضای شوراها در جریان باشند که چنانچه فعالیت بیشتر و گسترده تری برای عمران و آبادانی در شهرهای خود داشته باشند ما نیز همکاری خود را با چنین شورایی افزایش خواهیم داد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

themedesigner511.2 <-ptitle-> <-meta->
 

خوش آمدید : <-cuser->
پنل کاربری | خروج از سیستم
vcppollنظرسنجی
<-q->

<-option-> <-ctext->

+ مشاهده نتایج


vcpadminsنویسندگان
blockright2بلوک سبز
<-bcontent->
blockright3بلوک آبی
<-bcontent->

  topblock1بلوک بالا
<-btitle->
<-bcontent->
vcpflasttopicsآخرین ارسال های تالار
آخرین ارسال های تالار
هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-fptitle-> <-fpreps-> <-fpvisits-> <-fpopener->
<-title->
<-content->

:: ادامه مطلب:: لینک ثابت
مطالب مرتبط :
:: <-reltitle->
نویسنده : <-w->
تاریخ : <-pdate->
بازدید : <-visits->
نظرات : <-ncmts->
پیام سیستم
هیچ مطلبی در این صفحه وجود ندارد .
<-pncmts-> دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-cname-> مدیر سایت در تاریخ : <-cdate-> - - گفته است :
<-ctxt->
پاسخ شما : <-crep->

هیچ نظری برای این مطلب وجود ندارد ! اولین نفر باشید ...

دیدگاه خود را به ما بگویید

نظر شما :

#captcha#

botblock1بلوک پایین
<-btitle->
<-bcontent->