کارنامه نظام جمهوری اسلامی در مناطق کردنشین درخشان است

نوشته شده توسط:داود رزم | ۰ دیدگاه

دکتر رازانی: کارنامه نظام جمهوری اسلامی در مناطق کردنشین درخشان است / توسعه اورامانات از اولویت های اصلی مدیریت استان محسوب می شود

استاندار کرمانشاه گفت: کارنامه نظام جمهوری اسلامی در منطقه اورامانات درخشان است و به هیچ عنوان قابل مقایسه با سالیان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دکتر اسداله رازانی در نشست صمیمی با جمعی از نخبگان اهل سنت استان کرمانشاه که با حضور معاونین استانداری و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی منطقه اورامانات در محل سالن شهدای دولت برگزار شد، افزود: خداوند بزرگ را بسیار سپاسگزارم که توفیق برگزاری چنین جلسه ای حاصل شد و از برگزارکنندگان این جلسه تقدیر و تشکر می کنم.

وی با ابراز امیدواری جهت بهره گیری از ماه مبارک رمضان و لیالی قدر با بیان اینکه ایام مبارک رمضان ایام مقدسی است اظهار داشت: در دین مبین اسلام مکان های مقدسی مانند مساجد داریم و زمانی که از پیامبر گرامی اسلام(ص) در خصوص شریفترین مکان های روی زمین سوال می شود که در فرمایشات خود به مساجد به عنوان شریفترین مکان روی زمین مساجد اشاره می کنند.

 استاندار کرمانشاه افزود: در بین تمامی مساجد مسجدالحرام و مسجد النبی جزء شریفترین نقاط روی زمین می باشد و انسان زمانی در این مکان های شریف حضور پیدا می کند دارای یک حالت خاص می شود که با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.

دکتر رازانی با بیان اینکه علاوه بر مکان های مقدس، اوقات و زمان مقدس هم داریم گفت: زمان مقدس مانند وقت اذان و ماه مبارک رمضان و در راس آنها شب های قدر است که طبق آیات قرآن لیالی قدر از هزار ماه برتر هستند و هر نفس حتی خواب فرد روزه دار تسبیح و عبادت محسوب می شود لذا اگر هم مکان مقدس و زمان را در نظر بگیریم مانند وقت نماز در ماه مبارک رمضان در مسجدالحرام.

وی در ادامه سخنان خود به ترکیب جمعیتی کشور از لحاظ مذاهب مختلف اشاره کرد و گفت: در داخل ایران اکثریت مسلمانان را شیعیان تشکیل می دهند اما مقام معظم رهبری زمانی هویت ملی کشور را تعریف می کنند جنبه اسلام را در نظر می گیرند در حالیکه جامعه شناسان در تحلیل های خود به موضوع اکثریت جامعه یعنی مذهب شیعه نگاه می کنند.

دکتر رازانی با اشاره به سابق مدیریتی خود در جامعه اهل سنت بویژه استان کردستان گفت: از لحاظ سابقه مدیریتی هم در استان های مربوط به شیعه و هم اهل سنت کار کرده ام و با توجه به رشته تحصیلی که عرفان می باشد در مجموع اختلاف فقهی و عقیدتی بین اهل سنت و تشییع به 10 درصد هم نمی رسد در حالیکه بسیاری از مسلمات و مسائل عقیدتی این دو مذهب مشترک است و همانطور که عنوان شد مقام معظم رهبری در بحث هویت ملی به جنبه اسلام تاکید دارند.

 
 
 

 

رئیس شورای اداری استان همچنین به اقدامات ارزنده انقلاب اسلامی در طول 38 سال گذشته در منطقه اورامانات اشاره کرد و و با بیان اینکه کارنامه نظام جمهوری اسلامی در این منطقه درخشان است گفت: پس از سالیان پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص رعایت عدالت ها توسط دولت ها و قانون اساسی برای تمام نقاط کشور مورد تاکید قرار گرفته و در این راستا به آموزش یکسان و عدالت آموزشی تحصیل برابر نه تنها در ابتدایی، راهنمایی و متوسطه بلکه در سطح دانشگاه ها هم برای تمام کشور توجه ویژه شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان ثلاث باباجانی شهرستان سابق نیست، گفت: اگر به نقاط مختلف منطقه اورامانات به ویژه شهرستان ثلاث باباجانی نگاه کنیم این شهرستان از لحاظ فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد باسواد و همچنین داشتن برخی از زیرساخت ها قابل قیاس با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست اما همچنان تلاش ها برای آبادانی و پیشرفت بیشتر این شهرستان و کل منطقه اورامانات ادامه دارد.

وی خواستار اطلاع رسانی و بازگو کردن این اقدامات برای جوانان در منطقه اورامانات شد و گفت: درست است تا موقعیت ایده آل فاصله داریم اما این اقدامات صورت گرفته توسط نظام جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند است که این مهم می تواند منجر به امیدواری بیشتر جوانان این منطقه برای فعالیت در عرصه های مختلف سازندگی گردد.

دکتر رازانی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران هیچ سیاستی برای اینکه منطقه ای عقب و محروم باقی بماند وجود نداشته و همواره این قصد و هدف بوده که خدمات به همه کشور برسد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به ایجاد برخی از زیرساخت ها و مراکز دانشگاهی در دیگر استان های کشور از سالیان پیش گفت: افتتاح دانشگاه در برخی از استان های کشور به دهه های 30 می رسد در حالیکه افتتاح دانشگاه در کرمانشاه خیلی سالیان پس از آن بوده و همچنین زمان افتتاح راه آهن در تبریز مربوط به 101 سال گذشته است در حالیکه راه آهن امسال به کرمانشاه می رسد لذا این محرومیت ها مربوط به تنها از منطقه اورامانات نیست بلکه تمامی نقاط کشور از جمله خود استان کرمانشاه از این محرومیت ها که سابقه تاریخی دارد، رنج می برند.

دکتر رازانی گفت: در حال حاضر اقدامات خوبی از جمله راه سازی مسیر ثلاث باباجانی با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان و دیگر اقدامات از قبیل گازرسانی، آبرسانی و اجرای توسعه بازارچه های تجاری و همچنین منطقه ویژه اقتصادی در منطقه اورامانات در حال انجام است که این اقدامات منجر به نتایج خوبی برای این منطقه خواهد شد.

وی همچنین مشکل بیکاری را نه مختص به منطقه اورامانات بلکه مربوط به کل کشور و استان کرمانشاه دانست و گفت: امروز کل کشور از مشکل بیکاری رنج می برد و ما در استان کرمانشاه با این مشکل بیشتر مواجه ایم و تنها به منطقه اورامانات اختصاص ندارد و دکتر روحانی در دولت قصد دارند در استان هایی که بیشتر با این مشکل روبرو هستند اهتمام بیشتری برای رفع آن داشته باشند که این موضوع مایه خوشحالی و خرسندی برای کاهش این مشکل در استانی مانند کرمانشاه است.

رئیس شورای اداری استان بیان داشت: همچنین دولت دوازدهم قصد دارد که برای استان های کم برخودار یک شرایط ویژه مانند بخشودگی مالیات برای تولیدکنندگان در این استان ها فراهم کند که بدون تردید این شرایط اتفاقات خوبی را برای استان کرمانشاه رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه توسعه کل منطقه اورامانات وجه همت مدیریت ارشد استان می باشد، اظهار داشت: برای تمامی شهرستان های استان از جمله شهرستان های منطقه اورامانات سند توسعه تدوین براساس توانمندی ها و محرومیت های موجود تدوین کرده ایم لذا هیچ سیاستی برای عقب نگه داشتن این منطقه وجود ندارد.

دکتر رازانی در ادامه با اشاره به اتخاذ تمهیدات انجام شده برای بکارگیری نیروهای اهل سنت خطاب به حاضرین جلسه گفت: شما در انتخابات یک رای قاطع به دکتر روحانی دادید و ایشان قدرشناس این مشارکت شما هستند و با توجه به اینکه قدرشناسی از اصول اولیه می باشد دکتر روحانی قصد دارند که در دولت دوازدهم از اهل سنت در کابینه استفاده کنند و مدیریت ارشد استان هم در این مسیر جهت بکارگیری این نیروها در پست های مدیریتی حرکت خواهد کرد.

وی گفت: دکتر روحانی خود را ملتزم به استفاده از نیروهای اهل سنت می دانند و در این رابطه ارتباط و هماهنگی ها بیشتر خواهد شد و با اطمینان می گویم که شرایط در ادامه سال 96 در آغاز دولت دوازدهم بهتر خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به انفجارهای صورت گرفته در تهران توسط گروهک تروریستی داعش اظهار داشت: اگر تقدس و تعصب دینی مانند خوارج همراه با شعور نباشد منجر به جنایت خواهد شد و هیچ رکنی از نظام با توجه به حضور چند نفر از جوانان خام و ناپخته این منطقه در این عملیات به حساب مردم خوب و بزرگوار منطقه اورامانات نمی گذارد هم چنانکه عملیات های تروریستی شکل پس از پیروزی انقلاب اسلامی تنها به یک مذهب اختصاص نداشت.

در این نشست صمیمانه‌ هشت تن از نخبگان اهل سنت مطالبات و مسائل مربوط به جامعه اهل سنت استان را مطرح کردند.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

themedesigner511.2 <-ptitle-> <-meta->
 

خوش آمدید : <-cuser->
پنل کاربری | خروج از سیستم
vcppollنظرسنجی
<-q->

<-option-> <-ctext->

+ مشاهده نتایج


vcpadminsنویسندگان
blockright2بلوک سبز
<-bcontent->
blockright3بلوک آبی
<-bcontent->

  topblock1بلوک بالا
<-btitle->
<-bcontent->
vcpflasttopicsآخرین ارسال های تالار
آخرین ارسال های تالار
هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-fptitle-> <-fpreps-> <-fpvisits-> <-fpopener->
<-title->
<-content->

:: ادامه مطلب:: لینک ثابت
مطالب مرتبط :
:: <-reltitle->
نویسنده : <-w->
تاریخ : <-pdate->
بازدید : <-visits->
نظرات : <-ncmts->
پیام سیستم
هیچ مطلبی در این صفحه وجود ندارد .
<-pncmts-> دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-cname-> مدیر سایت در تاریخ : <-cdate-> - - گفته است :
<-ctxt->
پاسخ شما : <-crep->

هیچ نظری برای این مطلب وجود ندارد ! اولین نفر باشید ...

دیدگاه خود را به ما بگویید

نظر شما :

#captcha#

botblock1بلوک پایین
<-btitle->
<-bcontent->