روز پرکار استاندار کرمانشاه در کنگاور

نوشته شده توسط:داود رزم | ۱ دیدگاه

کرمانشاه - ایرنا - شهرستان کنگاور مقصد دومین سفر استاندار جدید کرمانشاه بعد از سفر به شهرستان قصرشیرین بود که در این روز استاندار روز پرکار و سنگینی را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسدالله رازانی و هیات همراه در یک سفر یک روزه با هدف بررسی مسائل و مشکلات مردم شهرستان کنگاور روز چهارشنبه وارد این شهرستان شدند.

سد آناهیتا نخستین مقصد استاندار کرمانشاه بود و رازانی از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی این سد قرار گرفت.
سد آناهیتا که معروف به کبوتر لانه است یکی از پروژه های ملی است و از سال 89 آغاز شده است که پیشرفت فیزیکی آن تاکنون 49 درصد است.
سد آناهیتا قابلیت نگهداری 6 میلیون متر مکعب آب برای شرب و سه میلیون متر مکعب برای صنعت را دارد و قادر است در زمان افتتاح، آب یک هزار و800 هکتار از اراضی زیرکشت پایین دست سد کنگاور را تامین کند.
سد آناهیتا با حجم کل مخزن 24.6 دهم میلیون متر مکعب آب، توان تنظیم 34 میلیون متر مکعب آب را در سال خواهد داشت.

** ما وامدار جانبازان هستیم
منزل نوروز عظیمی جانباز 70 درصد در روستای فش که در 15 کیلومتری شهرستان کنگاور است مقصد بعدی استاندار بود، بسیجی سال های دفاع مقدس که در عملیات والفجر پنج در منطقه مهران با اصابت ترکش به قسمت های سر، سینه و جمجمه دچار از کارافتادگی از ناحیه سمت چپ بدن شده است.
بهرام کیهان زاده مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگاور در بازدید از منزل این جانباز دوران دفاع مقدس گفت: وی در بین اهالی به عمو نوروز معروف بوده و به عنوان الگو و اسوه صبوری و تقوا زبانزد است.
این جانباز70 درصد دوران دفاع مقدس با آرزوی موفقیت برای استاندار کرمانشاه گفت: هر چند زبانی گویا، چشمی بینا و قدرتی برای ایستادن ندارم، اما دعاگوی رهبر معظم انقلاب و رزمندگان اسلام هستم.
نوروز عظیمی اظهار کرد: دردهای زیادی در سینه دارم، در زمان جنگ مقلد امام راحل بودم و برای دفاع از کشور همه چیزم را کنار گذاشتم، امروز هم مطمئنم جوانان این مرز و بوم با حکم جهاد رهبر معظم انقلاب صف خواهند کشید.
استاندار کرمانشاه نیز خطاب به این جانباز 70 درصد گفت: نفس شما مایه برکت و وجود شما ذیقیمت است، کلام شما برای ما حکمت و آیه می باشد.
رازانی افزود: ما شرمنده و ما وامدار شماییم دعا کنید که خدا به ما لیاقت انجام وظایف به نحو احسن را بدهد.
وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان نیز به وظیفه خود جامعه عمل بپوشانند و در قبال شهدا، ایثارگران و مردم شرمنده نشوند.

** بازدید از سراب فش
بازدید از سراب فش نیز یکی دیگر از برنامه های استاندار کرمانشاه در سفر به کنگاور بود که به علت کوهپایه ای بودن این سراب با بارش شدید برف همراه بود، سراب فش که در روستای فش واقع شده است یکی از سراب های زیبا و مناطق نمونه گردشگری استان کرمانشاه محسوب می شود
این سراب از چشمه های رشته کوه های زاگرس سرچشمه می گیرد و وجود درختان سرسبز، آب گوارا و زلال و پرندگان مهاجر در این منطقه، طبیعت زیبایی را به تصویر کشیده است.

**افتتاح ساختمان هلال احمر کنگاور
یکی دیگر از برنامه های این سفر، افتتاح مرکز جمعیت هلال احمر شهرستان کنگاور توسط استاندار کرمانشاه بود که کار احداث آن بنابر اظهارات مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از خرداد ماه سال 93 آغاز شده است.
کاووس محمودی بیان داشت: این ساختمان اداری و امدادی به مساحت 910 متر مربع و با 15 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه احداث شده است.
وی اظهار داشت: از بخش های این ساختمان می توان به امور اداری، آموزشی، دبیرخانه، آبدارخانه، موتورخانه، نمازخانه و خروجی اضطراری اشاره کرد.

** دیدار با آیت الله میریونسی
دیدار با عالم دینی و امام جمعه سابق شهرستان کنگاور نیز در برنامه های استاندار کرمانشاه قرار داشت و آیت الله سید عباس میریونسی میزبان استاندار و هیات همراه بود.
این عالم دینی خطاب به مدیر عالی استان و دیگر حاضران با اشاره به آیات 11 و 12 سوره عنکبوت گفت: رسیدن به درجات والای دنیوی و اخروی در پرتو داشتن عقاید اسلامی است.
آیت الله میریونسی افزود: اگر داشتن عقاید اسلامی به شکل باور در روح ما رسوخ کند بدون شک ارتقا جایگاه و شخصیت انسان را به دنبال دارد.
آیت الله میریونسی از تعطیل شدن مدرسه علمیه محسن توسلی انتقاد کرد و گفت: این مدرسه 200 سال قدمت دارد و به عنوان یک موقوفه بوده و چون در حریم معبد آناهیتا قرار گرفته در اختیار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.
نماینده اسبق مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار پیگیری اعتبارات تخصیص یافته سفر مقام معظم رهبری به شهرستان کنگاور برای حوزه علمیه این شهرستان شد و افزود: کل اعتبار حوزه علمیه 9 میلیارد ریال بوده است که تاکنون نیمی از آن جذب شده و انتظار داریم مابقی اعتبار نیز هر چه زودتر جذب شود.
استاندار کرمانشاه نیز گفت: معنویات و روحیه دینی شما طوری است که ایجاب می کند پیگیر مسائل و مشکلات باشیم و توجه بیشتری نسبت به دو موضوع مطرح شده داشته باشیم.

** دومین بنای سنگی ایران زمین مقصد عالی ترین مقام اجرایی استان کرمانشاه بود
استاندار کرمانشاه در ادامه برنامه کاری خود از معبد آناهیتای کنگاور دیدن کرد.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کنگاور گفت: در حال عقد قرارداد برای انجام مطالعات جامع معبد هستیم که نیازمند تأمین اعتبار هستیم.
شهبازی تعداد بازیدکنندگان معبد آناهیتا در ایام نوروز امسال را 23 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در راستای جذب گردشگر زندگی عشایری را در قالب سیاه چادرها بازسازی کرده ایم و در این محوطه برای گردشگران به نمایش می گذاریم.

** بازدید از مجتمع گاوداری
بزرگترین گاوداری غرب کشور در روستای سلطان آباد از توابع شهرستان کنگاور نیز مورد بازدید استاندار قرار گرفت و از بخش های مختلف این گاوداری بازدید کرد.
مدیرعامل این گاوداری با بیان اینکه وسعت این گاوداری 20 هکتار در 20 هکتار است افزود: سه هزار راس گاو در این محل پرورش می یابد که 120 نفر نیز به صورت مستقیم در اینجا فعالیت می کنند.

** بازدید از اردوگاه حلبچه
استاندار همچنین بازدیدی از اردوگاه حلبچه در 15 کیلومتری شرق کنگاور داشت که در دوران دفاع مقدس و بعد از بمباران شیمیایی حلبچه، آوارگان این حادثه در اینجا اسکان داده شده بودند.
استاندار وهیات همراه از محل و سایت اردوگاه بازدید کرد و دستور لازم را برای توجیه اولیه بازسازی عمرانی اردوگاه صادر شد.
همچنین مقرر شد براساس طرح توجیهی عمرانی این محل، اعتبارات لازم برای بازسازی آن برآورد شود.

** احداث سالن ورزشی در شهر گودین
استاندار کرمانشاه در ادامه در جمع صمیمی مردم شهر گودین حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.
رئیس شورای شهر گودین به نمایندگی از مردم این شهر درخواست های خود را بیان کرد.
تعطیل شدن کوره های آجرپزی به دلیل عدم بازار فروش و دلایل زیست محیطی، فرسودگی شبکه برق و عدم جمع آوری فاضلاب نیز به عنوان مشکلات دیگر عنوان شد.
مطرح شدن کمبود فضاهای ورزشی در این شهر باعث شد تا استاندار به آنها قول احداث یک سالن ورزشی دولتی را بدهد.
استاندار کرمانشاه در ادامه از کوره های آجرپزی شهر گودین به صورت عبوری بازدید کرد و در مسیر بازگشت به کنگاور از کشتارگاه مرغ آناهیتا نیز بازدید کرد و ادوات و تجهیزات این کشتارگاه را مورد بازبینی قرار داد.

**استاندار: فرماندار کنگاور در امور مختلف بسیار مسلط عمل می کند
رازانی همچنین در جمع نمایندگان اقشار مختلف مردم حضور یافت و مشکلات و پیشنهادات آنها را شنید و با طرح این سوال که شهرستان کنگاور تا پنج سال آینده چه جایگاهی را خواهد داشت بیان داشت: از تمام مسئولان و مردم دعوت می شود در این جهت با ارائه راهکارهای اساسی و بنیادین و به دور از بخشی بودن به تحول منطقه کمک کنند.
از مهمترین درخواست های نماینگان اقشار شهرستان کنگاور از استاندر کرمانشاه می توان به رسیدگی و اتحاد عاجل به پروژه های وامانده و رها شده، نگاه توریستی به معبد آناهیتا و ثبت جهانی آن، تغذیه مصنوعی دشت کنگاور توسط سراب های فش و خرم آباد، سند دار نمودن اراضی کشاورزی قول نامه ای، ایجاد نهاد فرا استانی برای توسعه شهرستان و استان، مسقف نمودن گلزار شهدای شهرستان کنگاور، ایجاد کارگره ورزش و سلامتی، پرداخت حق بازنشستگی فرهنگیان، جابه جایی محله غم تسلی و نگاه اقتصادی و کشاورزی به بهره برداری ازسد آناهیتا اشاره کرد.
استاندار کرمانشاه در این جلسه با بیان اینکه فرماندار کنگاورعلاقه مند، توانمند و صاحب فکر و اندیشه هستند افزود: فرماندار کنگاور در امور مختلف بسیار مسلط عمل می کند.
عالی ترین مقام اجرایی استان کرمانشاه در پایان این سفر یک روزه به همراه معاون امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی، رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه استانداری، تعداد زیادی از مدیران کل ادارات در جمع اعضای شورای اداری استان حضور یافت.
از مهمترین مصوبات این جلسه نیز اینکه طی دو هفته شهرداری باید با رفع معارض شرایط را برای انشعابات آب و فاضلاب مسکن مهرغم تسلی فراهم کند در غیر اینصورت موضوع به دفتر فنی استانداری ارجاع تا موضوع را بر اساس ماده 9 پیگیری کنند.
طی یک جلسه باحضور نماینده های فرمانداری، آب و فاضلاب شهری و تعاونی مربوطه مشکلات آب و فاضلاب شهرک های نیروی انتظامی و شهرداری مورد بررسی قرار گیرد.
مدیرعامل توزیع برق موظف شد طی دو ماه آینده شبکه برق شهر گودین را به صورت کامل ساماندهی کند.
برای گازکشی روستاهای شمال غربی کنگاور (حصار و ...) تا پایان سال به عقد قرارداد با پیمانکار منجر شود.
مجید رحمتی خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه
7447/8066

ایرنا

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       سحر جووووون در ۱۳۹۴/۰۸/۲۹ - ۱۴:۳۳:۳۷
    واقعا عالی بود کل وبتون سلامت باشین وتندرست


    نوشتن دیدگاه

themedesigner511.2 <-ptitle-> <-meta->
 

خوش آمدید : <-cuser->
پنل کاربری | خروج از سیستم
vcppollنظرسنجی
<-q->

<-option-> <-ctext->

+ مشاهده نتایج


vcpadminsنویسندگان
blockright2بلوک سبز
<-bcontent->
blockright3بلوک آبی
<-bcontent->

  topblock1بلوک بالا
<-btitle->
<-bcontent->
vcpflasttopicsآخرین ارسال های تالار
آخرین ارسال های تالار
هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-fptitle-> <-fpreps-> <-fpvisits-> <-fpopener->
<-title->
<-content->

:: ادامه مطلب:: لینک ثابت
مطالب مرتبط :
:: <-reltitle->
نویسنده : <-w->
تاریخ : <-pdate->
بازدید : <-visits->
نظرات : <-ncmts->
پیام سیستم
هیچ مطلبی در این صفحه وجود ندارد .
<-pncmts-> دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-cname-> مدیر سایت در تاریخ : <-cdate-> - - گفته است :
<-ctxt->
پاسخ شما : <-crep->

هیچ نظری برای این مطلب وجود ندارد ! اولین نفر باشید ...

دیدگاه خود را به ما بگویید

نظر شما :

#captcha#

botblock1بلوک پایین
<-btitle->
<-bcontent->