لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.
از منابع مورد نیاز مبلغان گرامى، کتاب گرانسنگ «کامل الزیارات» است. این کتاب، تألیف محدث و عالم جلیل القدر جهان تشیع، شیخ ابوالقاسم، جعفر بن محمد بن قولویه قمى معروف به «ابن قولویه» است. (1)
موضوع کتاب «کامل الزیارات» مجموعه احادیث و روایات اهل بیتعلیهمالسلام درباره شیوه زیارت حضرت رسول خداصلىاللهعلیهوآله و دیگر امامان و امامزادگانعلیهمالسلام و ثواب و فضیلت آن مىباشد. کامل الزیارات بارها چاپ شده، از جمله در سال 1356 ق، با مقدمه علامه امینى منتشر گردیده است
از منابع مورد نیاز مبلغان گرامى، کتاب گرانسنگ «کامل الزیارات» است. این کتاب، تألیف محدث و عالم جلیل القدر جهان تشیع، شیخ ابوالقاسم، جعفر بن محمد بن قولویه قمى معروف به «ابن قولویه» است. (1)
موضوع کتاب «کامل الزیارات» مجموعه احادیث و روایات اهل بیتعلیهمالسلام درباره شیوه زیارت حضرت رسول خداصلىاللهعلیهوآله و دیگر امامان و امامزادگانعلیهمالسلام و ثواب و فضیلت آن مىباشد. کامل الزیارات بارها چاپ شده، از جمله در سال 1356 ق، با مقدمه علامه امینى منتشر گردیده است.
امتیازات
ابن قولویه در آغاز کتاب، تمام راویان آن را توثیق کرده است. این نکته به دانشمندان شیعه کمک مىکند تا به آن دسته از راویانى که در کتابهاى رجالى، نامى ندارند و فقط در اسناد کامل الزیارات قرار گرفتهاند راحتتر اعتماد کنند. (2)
کتاب کامل الزیارات شامل 843 حدیث مىباشد که در 108 باب تنظیم شده است.
این کتاب یکى از ارزشمندترین مجموعههاى حدیثى در زمینه زیارت و از منابع غنى عاشورا پژوهى مىباشد که مهمترین روایات این بخش را در خود جاى داده است.
مؤلف این کتاب، انگیزه نگارش آن را این گونه بیان مىفرماید: «انگیزه من در نگارش این کتاب، تقرب به درگاه الهى و پیامبر و على و فاطمه و ائمه صلوت اللَّه علیهم اجمعین بوده و تلاش کردهام با نشر معارف اهل بیتعلیهمالسلام و نقل ثواب زیارت آن بزرگواران، به جمیع اهل ایمان هدیهاى تقدیم کرده باشم.» (3)
این یادگار ماندگار شیعه بیش از هزار سال است که مورد توجه محدثین و فقهاى عظیم الشأن عالم اسلام بوده و امروزه همچنان در صدر کتابهاى درجه یک شیعه قرار دارد. بحارالانوار، مفاتیح الجنان و اکثر کتابهاى دعا و زیارت و منابع عاشورایى از جمله آثارى هستند که از این کتاب بهره بردهاند.
موضوعات
1. ثواب زیارت حضرت رسولصلىاللهعلیهوآله؛
2. آداب و ثواب زیارت امیرالمؤمنین علىعلیهالسلام؛
3. آداب و ثواب زیارت امام حسنعلیهالسلام؛
4. ثواب گریه و اقامه عزا بر امام حسینعلیهالسلام و چگونگى نماز و زیارت در حرم آن حضرت که بخش اعظم کتاب را در برگرفته است؛
4. شیوه زیارت حرم امام موسى کاظم و امام جوادعلیهماالسلام؛
5. شیوه زیارت سایر ائمهعلیهمالسلام؛
6. زیارت مؤمنین؛
7. زیارت امامزادگان.
مؤلف
جعفر بن قولویه قمى نویسنده کامل الزیارات، از برجستهترین چهرههاى راویان شیعه و فقیهان امامیه، در قرن چهارم هجرى است که در شهر مقدس قم به دنیا آمد و از اساتید بزرگى همچون احمد بن ادریس اشعرى قمى، پدرش محمد بن قولویه، محمد بن یعقوب کلینى، محمد بن حسن صفار و على بن بابویه (پدر شیخ صدوق) بهره برده است.
شیخ مفید از ممتازترین شاگردان ابن قولویه است که از او ستایش فراوان کرده است. یکى از عبارات شیخ مفید این گونه است: «خداوند شیخ مورد اعتماد ما، ابوالقاسم جعفر بن محمد بن قولویه را تأیید فرماید. (4)
او در سفر به کشور مصر، از محضر درس علماى آنجا مانند: ابوالفضل محمد بن احمد بن ابراهیم جعفى صابونى مصرى نیز بهره برد.
ابوالعباس نجاشى، شخصیت نگار بزرگ شیعه درباره او مىگوید: «در هر زیبایى و عظمتى که مردم با آن توصیف مىشوند جعفر بن محمد بن قولویه برترى دارد.» (5)
ابن حجر عسقلانى از علماى نامآور اهل سنت، مىگوید: «جعفر بن محمد بن قولویه، از بزرگان شیعه و از دانشمندان سرشناس و مشهور است.» (6)
ابن قولویه به عنوان یکى از محدثان سرشناس و مورد اطمینان بزرگان امامیه، در سلسله سند 507 روایت قرار گرفته است (7) و با محافظت از این گنجینه علمى، افزون بر زنده نگه داشتن یاد و نام ائمهعلیهمالسلام، خدمات شایانى نیز به جهان تشیع و تثبیت باورهاى آن کرده است. این پاسدار فداکار فرهنگ اهل بیتعلیهمالسلام در سال 367 ه. ق وفات یافت و در حرم کاظمینعلیهماالسلام مدفون گردید.
پینوشـــــــــــتها:
1) موسوعة طبقات الفقهاء، جعفر سبحانى، مؤسسه امام صادقعلیهالسلام، قم، علیهماالسلامقدس سرهرحمهم اللهقدس سره ق، جرحمهم الله، صرحمهم اللهرضى الله عنهقدس سره.
2) مقدمه کامل الزیارات، ابن قولویه قمى، نشر اسلامى، قم، علیهالسلامقدس سرهرحمهم اللهقدس سره ق، صعلیهالسلامعلیهاالسلام.
3) همان.
4) تنقیح المقال، نشر آل البیتعلیهمالسلام، قم، صلىاللهعلیهوآله وسلمرضى الله عنهرحمهم اللهقدس سرهق، جقدس سرهمقدس سره، ص رحمهم اللهعلیهاالسلامعلیهاالسلام.
5) رجال نجاشى، ابوالعباس احمد نجاشى، نشر اسلامى، قم، علیهماالسلامقدس سرهرحمهم اللهقدس سره ق، ص علیهاالسلامرضى الله عنهقدس سره.
6) لسان المیزان، ابن حجر عسقلانى، مؤسسه اعلمى، بیروت، 0صلىاللهعلیهوآلهعلیهاالسلامقدس سره ق، جرضى الله عنه، صقدس سرهمرضى الله عنهقدس سره.
7) معجم رجال الحدیث، ابوالقاسم خوئى، چاپ پنجم، علیهاالسلامقدس سرهرحمهم اللهقدس سره ه. ق، جقدس سرهم، صصلىاللهعلیهوآله وسلمعلیهالسلامرحمه الله موسوعة طبقات الفقهاء، جرحمهم الله، صرحمهم اللهرضى الله عنهقدس سره.
|
تمام حقوق این وب سایت و مطالب آن متعلق به <-name-> می باشد.
.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::. |
نوشتن دیدگاه