ویژگی‌های کتاب‌های دوم و ششم ابتدایی

نوشته شده توسط:داود رزم | ۰ دیدگاه

ویژگی‌های کتاب‌های دوم و ششم ابتدایی      

مدیرکل دفتر تالیف کتاب‌های درسی با تشریح جزئیات و نحوه تدوین کتاب‌های پایه دوم و ششم ابتدایی از تغییر محتوای کتاب‌های پایه سوم ابتدایی و اول دبیرستان در سال آینده خبر داد. محمدعلی جمالی‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: بخش‌هایی از برنامه درسی ملی در شورای‌عالی آموزش و پرورش در حال تصویب است و همه تغییر و تحولات محتوای کتاب‌ها در همه مقاطع همسو با برنامه درسی ملی است. وی افزود: سال گذشته محتوای کتاب‌های پایه اول ابتدایی در دروس علوم، قرآن، فارسی و ریاضی تغییر کرد و تغییرات کتاب‌های پایه دوم ابتدایی نیز متناسب با تغییرات پایه اول ابتدایی است.

جمالی‌فر درباره تغییرات صورت‌گرفته در کتاب‌های پایه دوم ابتدایی گفت: محتوای همه کتاب‌های پایه دوم ابتدایی شامل ریاضی، فارسی، علوم، قرآن و دینی تغییر یافته است. او با اشاره به کاهش کمی برخی از دروس در پایه دوم ابتدایی، درباره شاخص‌های تغییر محتوای کتاب‌ها توضیح داد: تغییر محتوای کتاب‌های جدیدالتالیف پایه دوم ابتدایی با توجه به نظر کارشناسان آموزش، ویژگی‌های سنی، جسمی و روانی صورت گرفته است. به‌عنوان مثال ریاضی جدیدالتالیف پایه دوم تنها یک سطح بالاتر از ریاضی پایه اول ابتدایی است. مدیرکل دفتر تالیف کتاب‌های درسی درباره کتاب‌های پایه ششم ابتدایی توضیح داد: پس از بررسی نظرات کارشناسی، برای این پایه ابتدایی ۱۰ عنوان درسی برگرفته از حوزه‌های یادگیری برنامه درسی ملی که مصوب شورای‌عالی آموزش و پرورش است، انتخاب شده که این دروس شامل ریاضی، علوم، قرآن، دینی، فارسی، مطالعات اجتماعی (آداب و مهارت اجتماعی)، تفکر و پژوهش، کار و فناوری و هنر و تربیت بدنی است. به گفته جمالی‌فر، دانش‌آموزان این پایه ملزم به خواندن کتاب‌های ریاضی، علوم، قرآن، دینی و فارسی هستند و در دروس تفکر و پژوهش، کار و فناوری، هنر و تربیت‌بدنی تنها برای معلمان کتاب راهنمای معلم تالیف شده است. وی ادامه داد: در حقیقت معلمان با کتاب راهنما در این دروس، محتوا و نحوه آموزش را طراحی کرده و ارزیابی دانش‌آموزان نیز به‌صورت عملی خواهد بود. جمالی‌فر تصریح کرد: اقدامات لازم برای تغییر محتوای کتاب‌های پایه دوم ابتدایی و تالیف کتاب‌های پایه ششم ابتدایی از مهرماه ۹۰ آغاز و هم‌اکنون نیز پس از بازنگری نهایی، کتاب‌های این دو پایه برای چاپ و توزیع به چاپخانه سپرده شده است.

مدیرکل دفتر تالیف کتاب‌های درسی درباره نحوه کتاب‌های جدیدالتالیف پایه ششم ابتدایی توضیح داد: تالیف کتاب‌ها شامل چند مرحله است که در مرحله نخست معلمان باتجربه و مولف را از سراسر کشور شناسایی کرده و درباره برنامه درسی از آنها نظرخواهی می‌شود، سپس نظرات به گروه‌های درسی منتقل شده و با استفاده از همین نظرات محتوای کتاب‌های درسی در نسخه ابتدایی به نگارش در می‌آید. جمالی‌فر درباره آموزش محتوای کتاب‌های پایه دوم و ششم ابتدایی به والدین نیز گفت: کتاب‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که دانش‌آموزان تمام فعالیت‌های درسی خود را در مدرسه انجام می‌دهند و نیاز به انجام تکالیف سنگین در خانه نیست، ضمن آن‌که معمولا مدیران مدارس کلاس‌های آشنایی والدین با تغییرات کتاب‌ها را برای آنها برگزار کنند.

 

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

themedesigner511.2 <-ptitle-> <-meta->
 

خوش آمدید : <-cuser->
پنل کاربری | خروج از سیستم
vcppollنظرسنجی
<-q->

<-option-> <-ctext->

+ مشاهده نتایج


vcpadminsنویسندگان
blockright2بلوک سبز
<-bcontent->
blockright3بلوک آبی
<-bcontent->

  topblock1بلوک بالا
<-btitle->
<-bcontent->
vcpflasttopicsآخرین ارسال های تالار
آخرین ارسال های تالار
هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-fptitle-> <-fpreps-> <-fpvisits-> <-fpopener->
<-title->
<-content->

:: ادامه مطلب:: لینک ثابت
مطالب مرتبط :
:: <-reltitle->
نویسنده : <-w->
تاریخ : <-pdate->
بازدید : <-visits->
نظرات : <-ncmts->
پیام سیستم
هیچ مطلبی در این صفحه وجود ندارد .
<-pncmts-> دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-cname-> مدیر سایت در تاریخ : <-cdate-> - - گفته است :
<-ctxt->
پاسخ شما : <-crep->

هیچ نظری برای این مطلب وجود ندارد ! اولین نفر باشید ...

دیدگاه خود را به ما بگویید

نظر شما :

#captcha#

botblock1بلوک پایین
<-btitle->
<-bcontent->