متن كامل پيام ولی امر مسلمین به حجاج بيت الله‌الحرام

نوشته شده توسط:داود رزم | ۰ دیدگاه

 

متن كامل پيام ولی امر مسلمین به حجاج بيت الله‌الحرام

 

 

در مراسم باشكوه برائت از مشركين ، متن كامل پيام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب توسط حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر قرائت شد.

در مراسم باشكوه برائت از مشركين كه مقارن ساعت9 و 30 دقيقه صبح دیروز به وقت عربستان آغاز شد، پس تلاوت آيات آغازين سوره برائت، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب ، از تمامي زائران ايراني خانه خدا به خاطر رعايت نظم و انسجام در به جا آوردن مناسك حج و برنامه‌هاي مختلف تقدير و تشكر كرد.

متن كامل پيام ولی امر مسلمین بدين شرح است:

 

بسم اللَّه الرحمن الرحيم

 

والحمدلله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا محمد المصطفي و آله الطيبين و صحبه المنتجبين

كعبه، رمز وحدت و عزت و نماد توحيد و معنويت، در موسم حج ميزبان دل‌هاي مشتاق و اميدواري است كه از سراسر گيتي، به فراخوان ربّ جليل پاسخ گفته و لبيك گويان به زادگاه اسلام شتافته‌اند. امت اسلامي اكنون مي‌تواند تصويري فشرده را از گستردگي و تنوع خويش و عمق ايماني كه بر دل پيروان اين دين حنيف حاكم است، با چشم فرستادگان خود كه از چهار گوشه‌ي جهان در اينجا  گرد آمده‌اند، مشاهده كند و اين سرمايه‌ي عظيم و بي‌مانند را به درستي بشناسد.

اين بازشناسي خويش، كمك مي‌كند تا ما مسلمانان به جايگاه شايسته‌ي خود در دنياي امروز و فردا پي ببريم و به سوي آن حركت كنيم.

گسترش موج بيداري اسلامي در دنياي امروز حقيقتي است كه فرداي نيكي را به امت اسلامي نويد مي‌دهد. از سه دهه پيش كه با پيروزي انقلاب اسلامي و تشكيل نظام جمهوري اسلامي، اين خيزش پرقدرت آغاز شد، امت بزرگ ما بي‌وقفه پيش رفته، موانعي را از سر راه برداشته و سنگرهايي را فتح كرده است. پيچيده‌تر شدن شيوه‌هاي دشمني استكبار و تلاش پرهزينه‌اي كه در مقابله با اسلام مي‌كند نيز به دليل همين پيشرفت‌ها است. تبليغات وسيع دشمن در جهت اسلام هراسي، تلاش شتابزده‌اي كه براي ايجاد اختلاف ميان فرقه‌هاي اسلامي و برانگيختن تعصب‌هاي فرقه‌اي مي‌كند، دشمن تراشي‌هاي كاذب از شيعه براي سني و از سني براي شيعه، تفرقه‌افكني ميان دولت‌هاي مسلمان و كوشش براي تشديد اختلافات و تبديل آن به دشمني‌ها و معارضه‌هاي لاينحل، استفاده از سازمان‌هاي اطلاعاتي و جاسوسي براي تزريق فساد و فحشاء ميان جوانان، همه و همه واكنش‌هاي سرآسيمه‌گون و آشفته در برابر حركت متين و گام‌هاي استوار امت اسلامي به سوي بيداري و عزت و آزادگي است.

امروز برخلاف سي سال پيش، رژيم صهيونيستي ديگر يك هيولاي شكست‌ناپذيري نيست؛  برخلاف دو دهه پيش، آمريكا و غرب تصميم‌گيران بي چون و چرا در خاورميانه نيستند؛  بر خلاف ده سال پيش فن‌آوري هسته‌اي و ديگر فناوري‌هاي پيچيده براي ملت‌هاي مسلمان منطقه، دور از دسترس و افسانه‌گون به شمار نمي‌رود. امروز ملت فلسطين، قهرمان مقاومت است، ملت لبنان به تنهايي شكننده‌ي هيبت پوشالي رژيم صهيونيستي و فاتح جنگ 33روزه است و ملت ايران پرچمدار و خط شكن حركت به سمت قله‌ها است.

امروز آمريكاي مستكبر،  فرمانده‌ خود خوانده‌ي منطقه‌ي اسلامي و پشتيبان اصلي رژيم صهيونيستي، در باتلاقي كه خود در افغانستان پديد آورده گرفتار است؛ در عراق با همه‌ي جنايت‌هايي كه به مردم آن كشور وارد كرده، در حال منزوي شدن است؛ در پاكستان مصيبت زده از هميشه منفورتر است. امروز جبهه‌ي ضداسلام كه دو قرن بر ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي تحكمي ظالمانه مي‌كرد و منابع آنان را به يغما مي‌برد، شاهد زوال نفوذ خود و ايستادگي دليرانه‌ي ملت‌هاي مسلمان در برابر خود است و در نقطه مقابل، حركت بيداري اسلامي در حال پيشروي و عمق يابي روزافزون است .

اين اوضاع اميدبخش و حامل بشارت، بايد  ما ملت‌هاي مسلمان را از سویي  مطمئن‌تر از هميشه، به سوي آينده‌ي مطلوب به پيش براند و از سوي ديگر با درس‌ها و عبرت‌هاي خود، هشيارتر از هميشه نگهدارد. اين خطاب عمومي، بي‌گمان علماي ديني و رهبران سياسي و روشنفكران و جوانان را بيش از ديگران، متعهد مي‌سازد و از آنان مجاهدت و پيشگامي مطالبه مي‌كند.

قرآن كريم ، رسا و زنده، ما را مخاطب مي‌سازد: «كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ)). امت اسلامي در اين خطاب عزتمند، پديد آمده براي بشريت است.  هدف از پيدايش اين امت ، نجات بشر و خير بشر است.

 وظيفه‌ي بزرگِ آن هم، فرمان دادن به نيكي و بازداشتن از بدي و ايمان راسخ به خداست.  هيچ معروفي برتر از نجات ملت‌ها از چنگال قدرت اهريمني استكبار و هيچ منكري زشت‌تر از وابستگي و خدمت به مستكبران نيست. امروز كمك به ملت فلسطين و محاصره شوندگان غزه، همدردي و همراهي با ملت‌هاي افغانستان و پاكستان و عراق و كشمير، مجاهدت و مقاومت در برابر تعدي آمريكا و رژيم صهيونيستي، پاسداري از اتحاد مسلمانان و مبارزه با دست‌هاي آلوده و زبان‌هاي مزدوري كه به اين اتحاد ضربه مي‌زنند و گستردن بيداري و احساس تعهد و مسئوليت در ميان جوانان مسلمان در همه‌ي اقطار اسلامي، وظايف بزرگي است كه متوجه خواص امت است.

منظره‌ي شكوهمند حج، زمينه‌هاي مساعد براي انجام دادن اين وظايف را به ما نشان مي‌دهد و ما را به تلاش مضاعف و همت مضاعف فرا مي‌خواند.

والسلام عليكم و رحمة الله

سيد علي حسيني خامنه‏اي

اول ذي‏الحجه الحرام 1431

هفدهم آبان 1389

 

 

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

themedesigner511.2 <-ptitle-> <-meta->
 

خوش آمدید : <-cuser->
پنل کاربری | خروج از سیستم
vcppollنظرسنجی
<-q->

<-option-> <-ctext->

+ مشاهده نتایج


vcpadminsنویسندگان
blockright2بلوک سبز
<-bcontent->
blockright3بلوک آبی
<-bcontent->

  topblock1بلوک بالا
<-btitle->
<-bcontent->
vcpflasttopicsآخرین ارسال های تالار
آخرین ارسال های تالار
هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-fptitle-> <-fpreps-> <-fpvisits-> <-fpopener->
<-title->
<-content->

:: ادامه مطلب:: لینک ثابت
مطالب مرتبط :
:: <-reltitle->
نویسنده : <-w->
تاریخ : <-pdate->
بازدید : <-visits->
نظرات : <-ncmts->
پیام سیستم
هیچ مطلبی در این صفحه وجود ندارد .
<-pncmts-> دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-cname-> مدیر سایت در تاریخ : <-cdate-> - - گفته است :
<-ctxt->
پاسخ شما : <-crep->

هیچ نظری برای این مطلب وجود ندارد ! اولین نفر باشید ...

دیدگاه خود را به ما بگویید

نظر شما :

#captcha#

botblock1بلوک پایین
<-btitle->
<-bcontent->