رییس کل دادگستری واعضای شورای قضایی استان با نماینده محترم ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو نمودند

نوشته شده توسط:داود رزم | ۰ دیدگاه

 

 

 
رییس کل دادگستری واعضای شورای قضایی استان با نماینده محترم ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو نمودند

 

به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضاییه
رییس کل دادگستری واعضای شورای قضایی استان با نماینده محترم ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو نمودند
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان ایلام در سومین روز از هفته گرامیداشت قوه قضاییه محمد رزم رییس کل دادگستری استان ایلام واعضای شورای قضایی استان با حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی نماینده محترم ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام دیدار کردند حجت اسلام و المسلمین لطفی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه اظهار کرد: دستگاه قضایی از جایگاهی مهم، تاثیرگذار و بی بدیل در نظام اسلامی برخوردار است و مسئولیت برقراری عدالت، اجرای قانون و مقابله با قانون شکنان را بر عهده دارد. وی افزود: استقلال دستگاه قضایی که در قانون مورد تاکید قرار گرفته، باعث شده این نهاد همواره مورد بغض و کینه معاندان و قانون گریزان قرار گیرد البته اعتماد، دسترسی مردم و احساس امنیت عمومی امروز نتیجه تلاش های نیروهای خدوم دستگاه قضایی است. امام جمعه ایلام یادآور شد: اگر در جامعه امنیت اخلاقی کمرنگ شود، آن جامعه بحران زده و متزلزل می شود که با اقتدار دستگاه قضایی امروز ناهنجاری ها و مشکلات در حداقل ممکن قرار دارد با این وجود بروز ناهنجاری های اجتماعی همچون بدحجابی، فعالیت اراذل و اوباش و مواد مخدر از دسیسه های دشمنان برای خدشه وارد کردن به چهره درخشان نظام اسلامی است که می طلبد دستگاه قضایی بدون اغماض و قاطعانه با این افراد مقابله کند. حجت الاسلام والمسلمین لطفی تاکید کرد: یکی از مواردی که می تواند در اعتماد مردم به مسئولان نظام خدشه وارد کند، معضلات نظام بانکی و اقتصادی است، فعالیت برخی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و نبود نظارت کافی باعث شده تعدادی زیادی از مردم این استان، سرمایه های خود را در این مراکز سرمایه گذاری کنند و بدلیل نبود نظارت مسئولان بانک مرکزی مشکلات عدیده ای برای سپرده گذاران ایجاد شده که می طلبد دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کرده و خاطیان را به مجازات اعمال غیر قانونی خود برساند.

در ابتدای این دیدار محمدرزم با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه و گرامی داشت یاد و خاطه شهدای هفتم تیر بخصوص سید و سالار شهدای انقلاب اسلامی حضرت آیت الله دکتر شهید بهشتی گزارش مبسوطی از مهمترین اقدامات انجام گرفته در در دستگاه قضایی استان در سال 1395خدمت نماینده محترم ولی فقیه در استان ارائه داد .
رئیس کل دادگستری استان ایلام در ادامه گفت: سال گذشته در مجموع به 132 هزار پرونده در محاکم قضایی استان رسیدگی شد و بیش از 34 هزار از این تعداد پرونده در دادسراها مورد رسیدگی قرار گرفت. محمد رزم با اشاره به اینکه در مدت یاد شده 22 هزار و 500 پرونده در دادگاه های حقوقی رسیدگی شد، افزود: بررسی 85 هزار پرونده در دادگاه های تجدید نظر و 28 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف از دیگر فعالیت های دستگاه قضایی استان ایلام در سال 95 بوده است. رئیس کل دادگستری ایلام یادآور شد: در هفته قوه قضاییه سال جاری دادگستری شهرستان بدره افتتاح خواهد شد و برنامه ریزی برای ایجاد این مراکز در بخش های زرنه، موسیان، زرین آباد و میشخاص در جریان است. رییس حوزه قضایی استان سیاست راهبردی دادگستری استان را توجه جدی به امنیت پایدار که مطالبه عمومی مردم است، دانست و تاکید کرد: در کنار آن رسیدگی عادلانه به پرونده های قضایی و مبارزه قاطع و جدی با اراذل و اوباش نیز در دستور کار قرار دارد. وی با اشاره به اینکه سال گذشته 27 مورد قتل در استان روی داد که تاکنون برای 15 نفر حکم اعدام صادر شده و مابقی در مراحل دادرسی است، افزود: 12 نفر از قاتل ها که طی سالیان گذشته متواری شده بودند با تلاش های صورت گرفته توسط پلیس دستگیر و بزودی به مجازات اعمال خود خواهند رسید. رئیس کل دادگستری ایلام با اشاره به تشکیل پرونده مربوط به ارشاد ایلام و نمایش فیلم غیر اخلاقی گفت: حکم این پرونده صادر شده است و همچنین در خصوص پرونده شخص هتاک به ساحت مقدس امام رضا (ع) نیز پرونده در حال طی کردن مراحل بررسی است. رزم به فعالیت های مجموعه تعزیرات حکومتی استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته 400 پرونده در این زمینه تشکیل شد و افراد مجرم به پرداخت 25 میلیارد ریال جریمه محکوم شدند. این مقام قضایی با اشاره به پرونده موسسه آرمان در ایلام یادآور شد: حدود 20 هزار نفر در استان مبلغ یک هزار و 900 میلیارد ریال در این موسسه که از سوی بانک مرکزی غیرمجاز شمرده شده، سرمایه گذاری کرده اند که با تلاش های صورت گرفته 6 نفر از مسئولان این موسسه دستگیر شده و با شناسایی اموال و مسدود کردن حساب های آنان در تلاش هستیم دارایی ها و سپرده های مردم را از این افراد سودجو باز پس گیریم. رزم همچنین از تشکیل پرونده مربوط به واگذاری جایگاه سوخت در شهر ایلام با توجه به بروز برخی تخلفات در قیمت گذاری صورت گرفته نیز خبر داد.
  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

themedesigner511.2 <-ptitle-> <-meta->
 

خوش آمدید : <-cuser->
پنل کاربری | خروج از سیستم
vcppollنظرسنجی
<-q->

<-option-> <-ctext->

+ مشاهده نتایج


vcpadminsنویسندگان
blockright2بلوک سبز
<-bcontent->
blockright3بلوک آبی
<-bcontent->

  topblock1بلوک بالا
<-btitle->
<-bcontent->
vcpflasttopicsآخرین ارسال های تالار
آخرین ارسال های تالار
هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-fptitle-> <-fpreps-> <-fpvisits-> <-fpopener->
<-title->
<-content->

:: ادامه مطلب:: لینک ثابت
مطالب مرتبط :
:: <-reltitle->
نویسنده : <-w->
تاریخ : <-pdate->
بازدید : <-visits->
نظرات : <-ncmts->
پیام سیستم
هیچ مطلبی در این صفحه وجود ندارد .
<-pncmts-> دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-cname-> مدیر سایت در تاریخ : <-cdate-> - - گفته است :
<-ctxt->
پاسخ شما : <-crep->

هیچ نظری برای این مطلب وجود ندارد ! اولین نفر باشید ...

دیدگاه خود را به ما بگویید

نظر شما :

#captcha#

botblock1بلوک پایین
<-btitle->
<-bcontent->