استاندار کرمانشاه: اقتصاد مقاومتی زمینه افزایش اقتدار کشور را فراهم می کند

نوشته شده توسط:داود رزم | ۰ دیدگاه

استاندار کرمانشاه گفت: اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی زمینه حفظ استقلال و افزایش اقتدار کشور را در دنیا فراهم می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دکتر رازانی صبح امروز در هشتمین نشست کارگروه اقتصادی که با حضور سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین برگزار گردید؛ اظهار کرد: کشور ایران در طول تاریخ به دلیل برخورداری از شرایط جغرافیایی ممتاز، از اهمیت استراتژیک بسیار بالایی برخوردار بوده و براین اساس همواره مورد توجه قدرت های بزرگ قرار داشته است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به آرمان های بلند امام (ره) و انقلاب در زمینه مقابله با قدرت های استکباری شرق و غرب، این دشمنی ها و طمع ورزی ها نسبت به ایران بسیار بیشتر شد.
استاندار کرمانشاه در ادامه به تشریح ابعاد دشمنی های قدرت های بزرگ طی سال های پس از پیروزی انقلاب پرداخت و گفت: طی این مدت دشمنان از تمام تمهیدات، ترفندها و توطئه های سیاسی، نظامی و فرهنگی برای مقابله با انقلاب بهره گرفتند و خوشبختانه ناکام ماندند.
دکتر رازانی افزود: قدرت های بزرگ پس از ناکام ماندن در همه عرصه ها، این دشمنی ها را به حوزه اقتصاد کشاندند و به ایجاد تحریم های اقتصادی بسیار گسترده روی آوردند.
این مدیر ارشد ادامه داد: در چنین شرایط دشواری که کشور در معرض تهدید توطئه های دشمنان بود، رهبر فرزانه انقلاب مانند گذشته برای حل این مشکل به صحنه آمدند و مجموعه برنامه های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند.
وی در ادامه با تاکید بر جایگاه بسیار مهم اقتصاد در معادلات بین المللی اظهار کرد: در دنیای امروز اگر کشوری خواهان حفظ استقلال، نقش آفرینی در نظام بین المللی و مطالبه حقوق مسلم خود است باید به دنبال افزایش قدرت اقتصادی خویش باشد.
استاندار کرمانشاه افزود: قدرت اقتصادی زمینه ای را فراهم می کند تا امنیت ملی و جایگاه استراتژیک کشور حفظ شود.
دکتر رازانی همچنین عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ  این سیاست ها خواسته اند یک خط مشی صحیح در اقتصاد کشور ترسیم کنند تا به عنوان یک رهنمود برای افزایش قدرت و امنیت ملی به کار گرفته شود.
وی با تاکید بر این نکته که سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی تنها مختص به دوران تحریم نیست اظهار کرد: اقتصاد یکی از مؤلفه های بسیار مهم در امنیت ملی است و در آینده نیز باید سیاست های اقتصاد مقاومتی با قدرت تمام دنبال شود.
استاندار کرمانشاه در پایان خدمات بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی را بسیار گسترده و ارزشمند دانست و گفت: مجموعه بسیج طی این سال ها خدمات بسیار زیادی را در عرصه های اقتصاد و اشتغال انجام داده است و امیدواریم با برنامه ریزی و همفکری هایی که صورت می گیرد زمینه نقش آفرینی هرچه بیشتر بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی را فراهم  کرد.

استفاده از ظرفیت بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی

در دنباله این نشست رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج مردمی در عرصه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مردم ایران بسیار نجیب و مومن هستند و یک ظرفیت و سرمایه‌ عظیم برای کشور محسوب شده و بسیاری از مساجد، درمانگاه ها و مدارس توسط همین مردم ساخته می شوند.
سردار نقدی در ادامه به نمایش 20 میلیونی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: مردم با همکاری با یکدیگر و با پیروی از مکتب اهل‌بیت(ع) توانستند این واقعه عظیم را رقم بزنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید از پتانسیل های عظیم مردمی در عرصه اقتصاد مقاومتی بهره برد و بسیج به عنوان یک نیروی مردمی آماده این کار است.
این مقام مسئول با اشاره این نکته که بسیج یک نیروی دلسوز کشور و انقلاب است اظهار کرد: طی 2 سال اخیر  150 هزار شغل در کشور توسط بسیج ایجاد شده که این کار کمک به دولت محسوب می شود.
وی ادامه داد: بسیج همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس بدون توقع و چشمداشت توانست در جبهه های جنگ تحولی ایجاد کند اکنون نیز به صحنه آمده تا یک فتح المبین در عرصه اقتصاد انجام دهد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مشاغل خرد می‌توانند موجب اشتغال‌زایی و افزایش تولیدات شوند، گفت: مشکل تولید در کشور ما این است که سودآور نیست و بنابراین سرمایه های موجود که بسیار زیاد هم هست به سمت جاهایی غیر از تولید سوق داده می شوند. 
سردار نقدی ایجاد صنایع بزرگ را نیازمند صرف هزینه‌های کلان دانست و یادآور شد: بسیج سازندگی طی این سال ها با کمک دولت با ایجاد مشاغل کوچکی که نیازمند سرمایه کمی هستند، اشتغال زیادی را در کشور ایجاد کرده است که این روند باید در سطح کلان نیز دنبال شود.
گفتنی است در دنباله این نشست گزارشی از عملکرد سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی ارایه شد

 

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

themedesigner511.2 <-ptitle-> <-meta->
 

خوش آمدید : <-cuser->
پنل کاربری | خروج از سیستم
vcppollنظرسنجی
<-q->

<-option-> <-ctext->

+ مشاهده نتایج


vcpadminsنویسندگان
blockright2بلوک سبز
<-bcontent->
blockright3بلوک آبی
<-bcontent->

  topblock1بلوک بالا
<-btitle->
<-bcontent->
vcpflasttopicsآخرین ارسال های تالار
آخرین ارسال های تالار
هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-fptitle-> <-fpreps-> <-fpvisits-> <-fpopener->
<-title->
<-content->

:: ادامه مطلب:: لینک ثابت
مطالب مرتبط :
:: <-reltitle->
نویسنده : <-w->
تاریخ : <-pdate->
بازدید : <-visits->
نظرات : <-ncmts->
پیام سیستم
هیچ مطلبی در این صفحه وجود ندارد .
<-pncmts-> دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-cname-> مدیر سایت در تاریخ : <-cdate-> - - گفته است :
<-ctxt->
پاسخ شما : <-crep->

هیچ نظری برای این مطلب وجود ندارد ! اولین نفر باشید ...

دیدگاه خود را به ما بگویید

نظر شما :

#captcha#

botblock1بلوک پایین
<-btitle->
<-bcontent->