راه آهن غرب مسیر ملایر به کرمانشاه در سال 95 به بهره برداری می رسد

نوشته شده توسط:داود رزم | ۰ دیدگاه

استاندار کرمانشاه:

راه آهن غرب مسیر ملایر به کرمانشاه در سال 95 به بهره برداری می رسد

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به پیشرفت 70 درصدی راه آهن غرب کشور، از بهره برداری قطعه ملایر به کرمانشاه در سال 95 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز پنجشنبه در اولین گردهمایی جذب سرمایه گذاران در بخش پتروشیمی و صنایع پائین دستی که با حضور معاون وزیر نفت و سرمایه گذاران داخلی و خارجی (کشور عراق) در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: قطعه کرمانشاه به خسروی نیز با 20 درصد پیشرفت در حال انجام است که حداکثر ظرف دو سه سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی یادآور شد: با راه اندازی راه آهن غرب کرمانشاه از یک سو به نهاوند و تهران و از سوی دیگر به عراق و سپس اردن متصل خواهد شد.
رازانی در ادامه از کرمانشاه به عنوان استانی با ظرفیت های بالا یاد کرد و گفت: کرمانشاه استعدادهای بسیار خوبی در بخش پتروشیمی و صنایع پائین دستی دارد به گونه ای که هم اکنون سه پتروشیمی فعال و یک پتروشیمی در دست ساخت دارد.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: احداث واحدهای پتروشیمی نیازمند داشتن آب کافی است که خوشبختانه با توجه به مناسب بودن بارندگی های استان، این امکان در کرمانشاه وجود دارد به گونه ای که متوسط بارندگی 15 سال اخیر استان که با خشکسالی هایی نیز همراه بود به 450 میلیمتر می رسد.
وی یادآور شد: هم اکنون 6 سد در استان با ظرفیت آبی 500 میلیون متر مکعب گنجایش وجود دارد و 9 سد دیگر نیز با ظرفیت 450 میلیون متر مکعب گنجایش در دست ساخت می باشد.

** آب مورد نیاز برای فعالیت پتروشیمی اسلام آبادغرب تامین شده است
رازانی در ادامه و در پاسخ به اظهارات معاون وزیر نفت مبنی بر اینکه اجرای پتروشیمی اسلام آبادغرب منوط به تامین آب کافی و مورد نیاز است، گفت: این واحد پتروشیمی به 12 میلیون متر مکعب آب نیاز دارد که با کمک آب منطقه ای علاوه بر این مقدار، دو میلیون متر مکعب دیگر نیز به عنوان ذخیره پیش بینی شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
وی گفت: پتروشیمی اسلام آبادغرب قرار است به فاینانس گذاشته شده و کار در مراحل نهایی خود قرار دارد و هیچ مشکلی برای ادامه فعالیت ساخت آن وجود ندارد.

** 50 درصد صادرات کشور به عراق از مرزهای کرمانشاه انجام می شود
استاندار کرمانشاه در ادامه و با اشاره به وجود دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی در قصرشیرین گفت: هم اکنون 50درصد از صادرات کل کشورمان به عراق از طریق این مرزها صورت می گیرد.
رازانی همچنین از تلاش برای احداث یک مرز رسمی دیگر برای افزایش مبادلات تجاری با عراق خبر داد و گفت: به گفته رئیس جمهور کرمانشاه دروازه تجاری ایران با عراق است.
وی در ادامه از تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به منطقه آزاد در آینده ای نزدیک نیز سخن گفت و افزود: حضور سرمایه گذاران در این منطقه آینده درخشانی را از لحاظ سرمایه ای برای آن ها رقم می زند.
رازانی در پایان با اشاره به استعدادهای کرمانشاه در بخش گردشگری، کشاورزی و ... گفت: مجموعه مدیریت استان نهایت همکاری را با بخش خصوصی خواهد داشت و تمامی سعی خود را برای برداشته شدن مشکلات برای سرمایه گذاری آن ها به کار خواهد گرفت.
استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت مرکزیت غرب کشور را داراست و با داشتن دو مرز رسمی (پرویزخان و خسروی) بیش از 50 درصد صادرات غیرنفتی کل کشور به عراق را برعهده دارد.
7458/8066

انتهای پیام @Lyo=@
  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

themedesigner511.2 <-ptitle-> <-meta->
 

خوش آمدید : <-cuser->
پنل کاربری | خروج از سیستم
vcppollنظرسنجی
<-q->

<-option-> <-ctext->

+ مشاهده نتایج


vcpadminsنویسندگان
blockright2بلوک سبز
<-bcontent->
blockright3بلوک آبی
<-bcontent->

  topblock1بلوک بالا
<-btitle->
<-bcontent->
vcpflasttopicsآخرین ارسال های تالار
آخرین ارسال های تالار
هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-fptitle-> <-fpreps-> <-fpvisits-> <-fpopener->
<-title->
<-content->

:: ادامه مطلب:: لینک ثابت
مطالب مرتبط :
:: <-reltitle->
نویسنده : <-w->
تاریخ : <-pdate->
بازدید : <-visits->
نظرات : <-ncmts->
پیام سیستم
هیچ مطلبی در این صفحه وجود ندارد .
<-pncmts-> دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-cname-> مدیر سایت در تاریخ : <-cdate-> - - گفته است :
<-ctxt->
پاسخ شما : <-crep->

هیچ نظری برای این مطلب وجود ندارد ! اولین نفر باشید ...

دیدگاه خود را به ما بگویید

نظر شما :

#captcha#

botblock1بلوک پایین
<-btitle->
<-bcontent->